2013. november 12., kedd

Az összefoglalás, a tudás anyja

Nem az ismétlés?! Nem. Szerintem, nem.

Az amerikaiak imádják az egyszerűsítéseket, mozaikszavakat 3 vagy 4 betűs rövidítéseket. És általában az ilyen - sokszor teljesen ad hoc módon kitalált - rövidítéseket mindjárt egy kiforrott módszerként is kínálják. És akkor már meg is van például az ART-módszer (tetszőleges három betű behelyettesíthető...)

Nos, aki sales/marketing területen tevékenykedik, annak bizony van lehetősége találkozni ilyenekkel, elvégre ez igazán ős-amerikai terület. Ez sokszor - meglepő - kicsit hiteltelennek tűnik európaiként. Hát még kelet-európaiként (pardon, közép-európaiként)! Én legalábbis mindig így voltam ezzel. Azonban, ahogy telnek-múlnak az évek, egyre inkább úgy érzem, hogy márpedig a dolog működik.

Magyarként az az érzésem, hogy mi hajlamosak vagyunk  mindent túlbonyolítani, és ha valami egyszerű, akkor azt hajlunk nem elhinni. Márpedig az egyszerű dolgok működnek igazán. Azokat könnyebb megjegyezni. Márpedig ez szükséges ahhoz, hogy agyunk teljesen elsajátítsa, beépítse és automatizmussá váljon. És nem utolsósorban az sem árt, ha néha megpróbáljuk összegezni tapasztalatainkat. (Flow-hívőknek: rendszerezzük tudatunkat...)

Általában igaz ugyanis, hogy nem vagyunk tisztában azzal, hogy mennyi mindent tudunk. Agyunknak összegző képességét használva és fejlesztve egyrészt könnyebben tanulunk és főleg könnyebben tudjuk átadni tudásunkat. Márpedig értékesítői szemszögből ez az értékesítés! Komoly, nem? Belegondoltatok már ebbe? :)

Mostanra tehát a módszert nem csak hogy elfogadtam, hanem alkalmazom is (okosodtam, vagy öregedtem, ki tudja...). Korábban is és a későbbiekben is fogok

Nemzetközi tanulmányok szakon végezve volt szerencsém volt vezető beosztású tisztektől (honvéd és katonai elhárítás, hírszerzés) tanulni. A legfontosabb lecke tőlük kétségkívül az összefoglalás fontosságának hangsúlyozása volt. Megtanultam, hogy az agy akkor végzi a legnagyobb munkát, amikor értékel, elemez. Márpedig amikor nagy mennyiségű adatból próbálunk lényegesen kisebb mennyiségű adathalmazra szűkíteni, elengedhetetlen az értékelés. Logikus, nem? (Ekkor tanultam meg, hogy a CIA rövidítésben az Intelligence = hírszerzés nem pontos. Pontos jelentése: hírszerzés + értékelés lenne. Na meg, írtunk jó pár recenziót, ugye...)

Blogot is valami ilyesmi miatt írok egyébként, hogy rákényszerítsem az agyam, hogy foglalja össze a tudásom vagy véleményem egy adott területen. (Off-topic tipp: érdekes játék például, hogy ha megpróbálkozol egy olyan területtel, amit nem annyira ismersz.

Ezennel egy újabb minisorozatot indítok, amelyben megpróbálom 5 (vagy éppen ki tudja mennyi) szabályba foglalni egy adott területet. Megkímélek mindenkit azoktól a területektől, amiket nem ismerek, így főleg sales, marketing, piaci bevezetés, rendezvényszervezés, networking és üzletfejlesztés területekre koncentrálok majd.

Valami hasonlót már csináltam piaci bevezetéssel.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess, és segítsd munkánkat, nyomj egy like-ot és/vagy oszd meg! Köszönjük!


Korábbi bejegyzéseink közül ajánljuk figyelmedbe:

  • Hogy a kisvállalkozások számára készítendő stratégia miben kell(ene), hogy eltérjen a nagyobbaktól, itt fejtegetem.
  • A nemzetközi piaci bevezetés sajátosságairól pedig itt olvashatsz
  • Egy különleges rendezvényünkről is írtunk



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése